Als ambassadrice voor Leiden voel ik mij zo’n trotse Leidse. Het is te gek om in mijn eigen stad verschil te kunnen maken.

Geen dag is hetzelfde. Als Beleidsmedewerker Digitale Dienstverlening heb ik dagen met veel afspraken binnen de gemeente, maar ik ben ook regelmatig op werkbezoek bij andere gemeentes of naar congressen. Daarnaast werk ik informatie die ik verzameld heb uit en vertaal die naar onze Leidse visie op (online) dienstverlening.

Wat mijn functie zo leuk maakt, is dat de gemeente midden in de samenleving staat en door maatschappelijke en technologische innovaties beïnvloed wordt. Dit houdt onder andere in dat de dienstverlening en bedrijfsvoering steeds digitaler (moet) worden. We moeten ervoor zorgen dat de gemeente Leiden dienstverlening biedt die naadloos aansluit op de behoeften van inwoners en ondernemers door optimaal gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Het is mooi om dagelijks bezig te zijn met het verbeteren van onze dienstverlening, omdat je weet dat de inwoner / ondernemer daar direct de vruchten van plukt.

Wat voor mij belangrijk is, is dat we klantgericht werken. We stellen de inwoner en ondernemer van onze stad centraal. We werken dus niet vanuit het principe ‘wat zouden wij graag willen’, maar ‘wat wil de Leidenaar en hoe kunnen we dit zo goed mogelijk aanbieden?’ Dat is dienstverlening in zijn puurste vorm.

Ik werk in een geweldig team, met allerlei verschillende expertises. Dat maakt het heel interessant en afwisselend. Er is veel kennis in huis, dus ik kan met vragen altijd wel bij iemand terecht. Maar het leukste is de oprechte interesse in elkaar en elkaars projecten, het enthousiasme en de humor. We hebben een zeer gemotiveerd team waar veel wordt gelachen.

Mijn favoriete collega moet passen in ons team: kennis van zaken hebben, het belang van dienstverlening begrijpen, bereid zijn verschil te willen maken en beschikken over een gezonde dosis humor!

Meer collega’s