Het begeleiden van een klant van A tot Z, waardoor je de ontwikkeling ziet gebeuren

Als Klantmanager houd ik mij bezig met uitkeringen en begeleiden van onze klanten. Mijn dagen bestaan uit het voeren van gesprekken, het schrijven van gespreksverslagen, het opmaken van brieven, invoeren van gegevens in onze verschillende systemen, het schrijven van rapporten voor de intake van de uitkering en Bijzondere Bijstand.

Wat mijn functie zo leuk maakt, is dat ik verantwoordelijk ben voor de rechtmatigheid, dus ik kijk of iemand recht heeft op een uitkering door middel van een intake. Maar ook voor de doelmatigheid, dus of de acties richting zorg, studie of werk bijdragen aan het bereiken van doelen. Hierdoor is mijn werk breed en afwisselend en ik begeleid de klant van A tot Z. Elk dossier en gesprek is weer anders. Vooral het feit dat de gesprekken altijd verrassend kunnen zijn, maakt dat elke dag niet te voorspellen is. Ik word er erg blij van om een doel met de klant te bereiken.

Bij gemeente Leiden staat persoonlijk leiderschap hoog in het vaandel en ik krijg hier ook veel ruimte voor. Er zijn tal van mogelijkheden om onderdeel te zijn van verschillende werkgroepen. Persoonlijk vind ik het erg leuk om mee te denken met de organisatie, omdat dit mijn werk afwisselend en verdiepend houdt.

Ik werk in een team waarbij de nadruk ligt op TEAM. Ik heb hele fijne collega’s die bereid zijn om elkaar te helpen. De één heeft wat meer ervaring dan de ander, telefoontjes worden van elkaar overgenomen en bij afwezigheid staan de collega’s klaar om dit op te vangen. Ik ben er trots op dat we aan een gezamenlijk doel werken waar de collega’s in geloven. Op de werkvloer zie ik de passie en de wil om elkaar bij lastige casussen te helpen. Maar er is ook gezelligheid. Vooral humor op de werkvloer is iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind.

Mijn favoriete collega moet affiniteit hebben met het sociaal domein, leergierig zijn, humorvol, moet goed in een team kunnen opereren en stressbestendig zijn.

Meer collega’s